Eerste echte vakantiedag!!! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Mies Bunschoten - WaarBenJij.nu Eerste echte vakantiedag!!! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Mies Bunschoten - WaarBenJij.nu

Eerste echte vakantiedag!!!

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Mies

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Takaka

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 8.30 uur. Daarna lekker buiten ontbeten met uitzicht op zee. Sterker nog de zee stond zo'n beetje tot aan onze ontbijttafel. Het hele strand van gisteravond was totaal verdwenen. We hebben overal gezocht en navraag gedaan. En wat denk je? Nergens te vinden. Wat bleek....het was vloed!!! Het verschil tussen eb en vloed scheelt hier al snel meer dan 250 meter en waarschijnlijk nog wel meer.
Onze buren die naast ons in een huisje zitten komen ook uit NL en doen het Zuidereiland op de fiets. Ze zijn nu 4 weken aan het fietsen en hebben meer dan 1500 km gefietst. Ze zijn dus ook die enorme heuvel met al die haarspeldbochten omhoog gefietst. Je weet wel waar wij gisteren naar boven moesten. Petje af en respect!
Vanmiddag lekker in zee gezwommen. En wie heeft er al eens in de Tasmaanse Zee gezwommen?? Ja wij!!
Daarna lekker lang over het strand gebanjerd.
Echt vakantie. We hebben natuurlijk wel even de mail bekeken en wat verstuurd. En natuurlijk even naar de NOS app gekeken om de laatste nieuwsfeiten uit NL te zien. Met name over het schaatsten.
Morgen gaan we misschien wel kajakken of iets in die geest.
Straks weer de wekker zetten voor het schaatsen en er nu al van uitgaan dat het NOC/NSF weer een stuk armer wordt, vanwege 1, 2 en 3!!!!
Later......

P.S. Monique misschien dat het werkt om meer knoflook te eten.... Hier veel minder last van sandflies.

• 18 Februari 2014 - 10:05

Astrid :

Wat ziet dat er weer super uit!!!!
    Lekker genieten!
    Veel liefs Gerralt, Astrid, Luuk en Tim

• 18 Februari 2014 - 14:57

Monique:

Hee Robert en Mies, lekker vakantie houden! Ziet er heerlijk uit, die zee en jullie! Hadden jullie je foto statief gebruikt? Geniet maar van alles en ook van het schaatsen! Noor en ik zitten er nu klaar voor! Dikke kus, en ik moet van Noor zeggen dat ze erg jaloers is op jullie!

• 18 Februari 2014 - 21:44

Roel En Astrid:

Hoi luitjes,

Inderdaad is het 1,2,3 geworden. Met Jorit Goud en Sven Zilver en last but not least Bob Brons.
    Zo'n dagje vakantie houden is ook wel een lekker hoor. En nodig. Jullie zijn per slit van rekening met vakantie. Succes met kajakken. We wachten op de foto's.
    Tot mails hoor.
    Dikke kus,
    R en A

• 18 Februari 2014 - 22:00

Gekke Henkie:

Ik snap er niets meer van. Wat een raar land. Eerst zijn jullie op zoek naar het strand. "Nergens te vinden" en daarna gaan jullie lekker "banjeren" over het strand.

Toch gevonden dan?

Robert, even een tip van gekke Henkie. Je gaf aan dat je af en toe je tekst kwijt was door een slechte verbinding. Je kunt ook het bericht in Word maken, off line, en het dan later in kopieren in het tekstblok van waarbenjij.

Zo kan je eigenlijk dag en nacht berichten aan ons schrijven en als je wifi hebt verstuur je ze.

Het is maar een idee hoor.

Geniet van elkaar en van het mooie strand.

Groet , Henkie