Laatste dag motorhome - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mies Bunschoten - WaarBenJij.nu Laatste dag motorhome - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mies Bunschoten - WaarBenJij.nu

Laatste dag motorhome

Door: Mies en Robert

Blijf op de hoogte en volg Mies

02 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren de laatste keer het bed van onze motorhome afhalen. Voor de laatste keer het toilet legen en het water aanvullen. Ook de vuilwatertank werd gisteren door mij voor het laatst geleegd. De dag staat een beetje in het teken van veel dingen voor het laatst doen vandaag. Een soort van afscheid nemen.
Nadat we tenslotte ook onze koffers weer hadden ingepakt gingen we op weg om het laatste stuk te rijden. Onderweg nog even aan een baai, met uitzicht op Auckland, nog even geluncht.
Ik moet zeggen dat het verkeer op zaterdagmiddag een stuk rustiger is dan op vrijdagmiddag. Nadat onze Nieuw Zeelandse TomTom ons ook voor de laatste keer weer perfect bracht waar we wilden zijn, konden we onze motorhome tenslotte echt inleveren.
Onderweg geen aanrijdingen of schade gereden, gelukkig, dus geen enkele reden om bij te betalen.dus ook niet gedaan!!
Daarna met de taxi naar ons hotel in Auckland. Dit hotel ligt net aan de rand van het centrum. Met 7 minuten lopen zijn we in DE winkelstraat van Auckland. Ook de gezellige restaurants en haven liggen binnen een kwartier lopen. Gisteren lekker aan de haven gegeten. En even door Queenstreet (DE winkelstraat) gelopen.
Vannacht weer sinds tijden in een hotel geslapen, dus geen gedoe met het bed weer klaarmaken.
Na een goede nachtrust, laat opgestaan (8.30 uur). Na een ontbijt in het hotel, wat we te duur vonden voor wat je kreeg, de stad ingegaan. Ons eerste doel; de Sky Tower. Dit is het merkpunt van Auckland, en is de hoogste toren van het zuidelijk halfrond. De 328 meter hoge toren speelt sinds augustus 1997 een belangrijke rol in het toerisme en in de telecommunicatie. De Sky Tower krijgt jaarlijks bijna een miljoen bezoekers. De vier observatiedekken bieden een uitzicht van zo'n 80 km. Je kunt ook van de toren springen door middel van een basejump van 192 meter, gezekerd aan kabels. Dit hebben we een aantal keren zien doen.
De toren is ontworpen om windsnelheden tot 200 km/u en een aardbeving van 7.0 op de schaal van Richter te kunnen weerstaan.
Nadat we hier een kleine twee uur hebben doorgebracht zijn we nogmaals door Queenstreet gelopen en hebben een beetje geshopt. De Queenstreet komt uit op de gezellige haven met vele terrassen, waar we weer lekker hebben gegeten.
Vanavond weer de koffer inpakken om NZ te verlaten en morgen naar de Cookeilanden te vliegen. Het mooie is dat we op maandag 3 maart om 11.20 uur vertrekken en op zondag 2 maart om 16.10 op de Cookeilanden aankomen. We winnen dus een dag, die we helaas verliezen als we weer naar huis vliegen.

We hebben genoten in NZ en kijken uit naar een lekkere strandvakantie op de Cookeilanden.

• 02 Maart 2014 - 11:08

Astrid:

De manier waarop jullie alles hebben beschreven is echt prachtig! En met heel veel plezier gelezen! Wat hebben jullie een mooie reis gehad en genoten!
    Geniet nog lekker van jullie relaxed vakantie! Dat hebben jullie verdiend!
    Heel veel liefs
    Gerralt, Astrid, Luuk en Tim

• 02 Maart 2014 - 11:17

Paul:

Klinkt goed!

• 02 Maart 2014 - 17:18

Willem & Joke:

Have fun op de Cookeilanden en geniet er van zolang het kan!
    groetjes uit en voorjaarsachtig de Hoef (the Netherlands)
    Willem & Joke!

• 03 Maart 2014 - 08:01

Monique:

Jeetje wat gaat het toch snel! Heel veel plezier op de eilanden.
    Het blijft genieten om alles te lezen. Straks in boek vorm hoor! Met foto's!
    Xxx geniet!

• 03 Maart 2014 - 17:31

Monique:

Hee mies, ik sta net zuurkool te maken op jouw manier! Lekkerrrrrr!!!