Laatste dagen Cook eilanden - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Mies Bunschoten - WaarBenJij.nu Laatste dagen Cook eilanden - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Mies Bunschoten - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Cook eilanden

Door: Robert

Blijf op de hoogte en volg Mies

09 Maart 2014 | Cook Eilanden, Rarotonga

Vrijdag weer lekker van de zon genoten, nadat ik had geprobeerd het verslag van Aitutaki te plaatsen. Lekker rustig aan gedaan. Je kent het wel, boekje lezen, insmeren, draaien en keren.
Zaterdag vroeg naar de markt voor de allerbeste koopjes. Dit viel nogal tegen. Ze hadden wel veel fruit, maar daar zaten we niet meer zo op te wachten, we zouden immers 's avonds naar huis vliegen. Wel is het leuk om een beetje rond te kijken. Er waren ook veel prullaria te koop. Echt van die dingen waar niemand op zit te wachten. Die we dus ook lekker hebben laten liggen. De temperatuur steeg inmiddels wel flink. Dus we hadden het na een uurtje dan ook wel gezien. Nadat de buschauffeur ons weer het eiland had laten zien konden we lekker naar het strand. Snel onze snorkelspullen bij elkaar gezocht en lekker te water. We gingen met de kano naar het eilandje aan de overkant omdat het water hier veel helderder was en er meer koraal is. Nadat de kano op het droge was gesleept konden we op zoek naar de vissen. Vlak onder de kust zagen we toch al snel 10 verschillende soorten. Ook in maat variërend tussen een Schele Pos en een Scharretje. Gestreept, gevlekt, egaal en bont gekleurd, alles zwom voorbij.
Nadat we klaar waren met zwemmen, zonnen, lezen smeren, draaien en keren, en uiteindelijk de zon ook begon onder te gaan werd het voor ons ook tijd om afscheid te nemen van het strand. De vlucht naar Los Angeles zou om 23.59 uur vertrekken. Dus echt haasten hoefde we niet. Nadat we onze koffers met moeite dicht hadden gekregen, konden we voor de laatste keer op de Cook Islands gaan dineren. We werden om 21.30 uur opgehaald bij onze villa om naar de luchthaven gebracht te worden. Nu was het een stuk drukker dan afgelopen donderdag. Het vliegtuig was ook veel groter. Ook de veiligheidsmaatregelen en paspoortcontrole was weer als van ouds. Op weg om de lange reis naar Vinkeveen te maken. Ruim tien uur naar Los Angeles en dan 2,5 uur om over te stappen om vervolgens weer in ruim tien uur naar Amsterdam te vliegen.
We hebben genoten van deze reis rond de wereld!!!!!!!

• 14 Maart 2014 - 18:48

Monique:

En wij hebben van jullie genoten! En wat een heerlijke foto's weer! Een droom...