Van Wanaka naar Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Mies Bunschoten - WaarBenJij.nu Van Wanaka naar Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Mies Bunschoten - WaarBenJij.nu

Van Wanaka naar Haast

Door: Mies en Robert

Blijf op de hoogte en volg Mies

15 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Haast

Vanmorgen in de zon ontbeten met een mooi uitzicht over het meer in de verte. Nadat we redelijk snel alles hadden opgeruimd zijn we met onze motorhome naar het meer gereden en hebben daar op het strand heerlijk koffie gedronken.
Via een mooie route over bergen (passen) en door dalen, langs meren en afgronden kwamen we na 4 uur aan in Haast.
Onderweg daar naar toe stopte we langs de kant van de weg voor een fotomomentje. We reden op dat moment heuvel/berg op en hadden een aantal auto's achter ons hangen. De laatste in die rij was een camper. Toen we stopte kwam deze achter ons staan en begon ons de les te lezen dat we gebruik moesten van de uitwijkmogelijkheden om de hele sliert te laten passeren.
Je mag haast overal in NZ 100 km per uur, ook in de bergen! Belachelijk!!!!! Ik rijd voor mijn doen nog best wel door, maar laat me zeker niet opjagen door een hele sliert auto's. Het rare is dat ik 9 van de 10 keer ook echt wel gebruik maak van de uitwijkmogelijkheden. Maar als je berg oprijdt en de berg bevindt zich links van je dan zijn deze zeer beperkt aanwezig.
In Haast aan gekomen waren we de eerste op de camping en we vroegen ons af of dit een voorteken was???!!
Het was een camping ongeveer 1 km van zee, aan de doorgaande weg, op een open vlakte. De keuken en douches en toiletten bevonden zich in een soort van oude hangars.
We hebben lekker in de zon gezetten, nou ja lekker??
Robert was er al snel klaar mee omdat hij letterlijk opgevreten werd door de sandflies. Kleine zwarte steekvliegjes. Overal zatten ze, dus dat was steeds de deuren van de camper goed dicht doen.
Van de door ons geplande wandeling kwam daardoor niets terecht. Wel een mooie zonsondergang.

  • 15 Februari 2014 - 09:09

    Hedy:

    Fantastisch genieten

  • 15 Februari 2014 - 09:31

    Monique:

    Fantastisch dat uitzicht! En wat goed dat de foto's lukken bij je verslag! Arme Robert met die vliegjes, misschien moet hij meer knoflook eten? Schijnen vliegjesniet van te houden....
    Enne... Jullie hebben vakantie, dus je zeker niet druk maken over dat soort mensen die je de les willen lezen! Rij voorzichtig! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Haast

Mijn eerste reis

eerst nieuw zeeland dan de cook eilanden

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2014

Weer thuis

09 Maart 2014

Laatste dagen Cook eilanden

08 Maart 2014

Aitutaki

04 Maart 2014

Cook Islands

02 Maart 2014

Laatste dag motorhome
Mies

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15613

Voorgaande reizen:

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

10 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

23 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Februari 2014 - 11 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: